Izbornik Zatvoriti

Saveti i još ponešto

Blog o definitivno najstarijem zanatu

Kada se na ovim prostorima izgovore reči „najstariji zanat“ svi pomisle na isto 🙂

Ipak prodaja ili razmena je starija. Razmena, odnosno prodaja, kao koncept postoji od kad postoje ljudi. Zahvaljujući njoj, kvalitet života homo sapiensa kao vrste je drastično prevazišao sve druge vrste i učinio i nas i civilizaciju ovakvim kakvi smo danas.

Prodaja je istovremeno veština, umetnost, igra i život. Ima svoja pravila, može da donese puno zadovoljstva i koristi kako kupcu tako i prodavcu. Traži entuzijazam, etičnost i razumevanje ljudskog ponašanja, a nudi bolji, kvalitetniji, ispunjeniji i lepši život.  Nezaobilazna je u svakodnevnom životu, bez obzira da li prodajete robu, uslugu, ideju, nešto što želite da date ili dobijete ili kada želite da neko uradi nešto što Vam je potrebno.

Koja je ideja ili namera koja stoji iza ovog bloga?

Neki put jedna priča, jedna ideja, jedan drugačiji pogled može da promeni na bolje naš profesionalni i lični život. To je namera ovog bloga. Da li će ovaj blog u tome i uspeti pokazaće vreme i Vi dragi čitaoci.

Čemu težimo? Težimo savršenstvu.

Savršenstvo kao takvo ne postoji dokle god postoji mogućnost da se nešto uradi bolje. Ono može da postoji samo kao ideja kojoj možemo da težimo, a koju nikad ne možemo da dostignemo. Kao zvezda vodilja.

Savršeni prodavac bi trebalo da ima sledeće osobine:

komunikativnost novinara,

entuzijazam deteta,

taktičnost diplomate,

elokvenciju sveštenika,

kurtoaziju kralja,

diskreciju advokata,

saosećajnost časne sestre,

preduzetnost pionira,

razboritost planinskog vodiča,

radoznalost istraživača,

izdržljivost trkača maratona,

optimizam kockara,

pojavu i manire džentlmena,

strpljenje japanskog zen-budiste.

 

Neke od ovih osobina već imate, a neke ćete poželeti da steknete ili razvijete. Šta god da je u pitanju, ukoliko odšampate ovaj tekst i stavite ga na vidljivo mesto kako bi ovu ideju otrgli od zaborava, svaki dan ćete razvijati po jednu osobinu „savršenog prodavca“. Informacija nije moć, već ono šta ćemo da uradimo sa njom.